27.1.2013

Vegaaninen avokadopasta a la Katja


Ihastuttava Jolien Katja kutsui minut maistamaan avokadopastan vegaanista versiota. Saavuin paikalle nälkäisenä ja pakko myöntää, hitusen skeptisenä.

Rakastan juustoa yli kaiken ja olin ajatellut parmesanin olevan yksi avokadopastan korvaamattomista ainesosista. Katja kertoi käyttäneensä juuston sijaan oluthiivaa (aivan uusi tuttavuus minulle), ja siinä vaiheessa jännitti todella. Eihän parmesania ja pecorinoa voi korvata – mikä se nyt olikaan – oluthiivalla.
Kerron nyt kuitenkin, että kyllä muuten voi. Tämä versio ei jäänyt perinteistä avokadopastaa heikommaksi. Mainio ohje, Katja! Kiitos kestityksestä ja ohjeesta.

Vegaanisen avokadopastan ohjeen löydät täältä. Nyt tiedän mitä minä kokkaan, jos kylään saapuu vegaani.

Kuva Katja Kokko

7 kommenttia:

Tiina A kirjoitti...

Nyt voisikin kokeilla molemmat vaihtoehdot avokadopastasta kun avokadoja riittaa!

http://shoptravelfood.blogspot.com/2013/01/dinner-time.html

Anonyymi kirjoitti...

Kuulostaa erikoiselta, mitähän tuo oluthiiva siis on?
Mutta jos maku ei jäänyt juustopastaa heikommaksi, niin onko mitään syytä käyttää juustoja siihen, ehkä voi siirtyä suoraan vegaaniseen ja ympäristöystävällisempään versioon?

:)

Hanna kirjoitti...

Kyllä vaan, aion itse tehdä tätä vegaanista versiota miehelleni, katsotaan mitä hän tykkää. ;)

http://www.valioravinto.fi/rikas-oluthiiva
monitoimituote, joka kiinnostaa – olen menossa huomenna ostoksille. Katsotaan opinko käyttämään.
Toki, tämä on hyvä vaihtoehto. Meikä raastaa kyllä yhä juustoa sinne ja tänne, olen ihan juustohiiri. Molempi parempi! ;)

Tiina kirjoitti...

Oluthiiva on mun mielestä mainio lisä ei-vegaaniseen keittiöönkin. Se on siitä näppärä aines, että säilyy siellä kuivakaapissa ja pelastaa sen kokkailuhetken, kun jääkaapissa ei oo oikeesti mitään. :)

Hanna kirjoitti...

Mitenköhän olen onnistunut ohittamaan tuon tuotteen täysin, se oli minulle ihan uusi tuttavuus. No, onneksi törmäsin. ;)

Anonyymi kirjoitti...

Kolesterolikammoinen tätini teki aikoinaan jo 80-luvulla levitettä rahkasta ja oluthiivasta, mitä lie muuta heittänyt sekaan, ja kyllä se maistui ihan hyvältä leivän päällä. anja

Anonyymi kirjoitti...

Parmesan on ollut perinteinen glutamaattilähde ruoassa. Jos elintarviketeollisuus on korvannut natriumglutamaatin hiivauutteella, niin luulisi oluthiivan tuovan myös ruokaan umamin maun.